Bądź na bieżąco z najnowszymi trendami w branży dronów dzięki DroneNews.pl | Kontakt: info@dronenews.pl

Partnerstwa strategiczne i rozwój vertiportów: Transformacjia mobilności powietrznej

Taksówki powietrzne są bliżej stania się rzeczywistością niż kiedykolwiek wcześniej, ale infrastruktura wciąż jest delikatną kwestią. Niektórzy producenci eVTOL (elektrycznych statków pionowego startu i lądowania) twierdzą, że ich samoloty mogą po prostu korzystać z lądowisk na dachach budynków, ale szeroko zakrojone operacje komercyjne będą zdecydowanie wymagały dedykowanych vertiportów.

Skyports i największy operator parkingów i samochodów w Japonii PARK24 CO. Ltd zamierzają rozwijać vertiporty. Lider rynku parkingów i wypożyczalni samochodów w Japonii, firma PARK24 ma na celu zaangażowanie się w zaawansowaną mobilność powietrzną (AAM), a latające taksówki są uważane za przyszłość miejskiej mobilności. Jednak aby to osiągnąć, niezbędna jest odpowiednia infrastruktura.

PARK24 planuje zintegrować przyszłe vertiporty ze swoją siecią parkingów.

Partnerem, który ma umożliwić realizację tego planu, jest brytyjski deweloper infrastruktury, Skyports pierwszy na świecie, który wprowadził vertiport w pełnej skali. Model znajdował się w Marin Bay w Singapurze i był wystawiany przez kilka dni.

Firma ogłosiła również plany budowy infrastruktury dedykowanej eVTOL w Europie (pierwsza znajdująca się blisko Paryża we Francji) oraz w USA (we współpracy z innym gigantem parkingowym, LAZ Parking).

Najnowsze partnerstwo Skyports to współpraca z firmą Wisk, co jest pierwszym takim partnerstwem między deweloperem vertiportów a producentem eVTOL w USA. Obie firmy pracują nad siecią infrastruktury, która będzie odpowiednia zarówno dla operacji taksówek powietrznych z pilotem, jak i lotów autonomicznych w przyszłości.

Dołączyły również Aioi Nissay Dowa, firma ubezpieczeniowa ogólna, oraz Kanematsu Corporation, do partnerstwa między PARK24 a Skyports w celu rozwoju usług AAM w Japonii.

Główną lokalizacją docelową dla przyszłych vertiportów jest Osaka i cały region Kansai. Oprócz pełnienia funkcji węzłów startu i lądowania, platformy infrastrukturalne będą również służyć jako miejsca do ładowania dla elektrycznych taksówek powietrznych.

Wraz z tymi pionierskimi vertiportami, partnerzy planują również uruchomienie pierwszych usług przejazdów dla operatorów taksówek powietrznych w Japonii.

Korea również szykuje się do utworzenia krajowej sieci vertiportów we współpracy ze strategicznym partnerem. Podczas gdy większość producentów elektrycznych taksówek powietrznych zbliża się do końca procesu certyfikacji, infrastruktura stopniowo staje się głównym celem w branży zaawansowanej mobilności powietrznej (AAM).

Vertiporty, czyli dedykowane obszary startu i lądowania dla tych nowych statków powietrznych, stopniowo pojawiają się na całym świecie, w tym w Korei.

Urban-Air Port, firma specjalizująca się w infrastrukturze AAM, wprowadza futurystyczne vertiporty do Korei, była jedną z pierwszych firm, które opracowały w pełni funkcjonalne centrum dla autonomicznych dronów dostawczych i eVTOL. Ich prototyp, nazwany Air-One, został zaprezentowany na parkingu Westminster Car Park w Coventry.

Ta nowoczesna struktura o powierzchni ponad 17 000 stóp kwadratowych (1 579 metrów kwadratowych) zawierała dedykowane centrum zarządzania i kontroli, centrum logistyczne dla ładunków, poczekalnię dla pasażerów oraz hangar dla samolotów elektrycznych i zasilanych wodorem.

Brytyjsko-koreańska współpraca została nawiązana, gdy gigant motoryzacyjny Hyundai zainwestował w brytyjski startup Urban-Air Port.

Hyundai, główny producent eVTOL, dokonał pierwszej inwestycji w twórcę infrastruktury AAM.

Supernal, dział motoryzacyjny Hyundai Motor Group ds. mobilności powietrznej, stał się członkiem zarządu Urban-Air Port.

Urban-Air Port kontynuuje strategiczne partnerstwa, rozszerzając swoje kontakty w celu stworzenia przyszłego systemu AAM w Korei. Współpracuje teraz z dwoma ważnymi graczami w branży – Hanwha Systems, ekspertem w dziedzinie elektroniki obronnej i rozwiązań ICT, oraz Korea Airports Corporation, operatorem lotniczym, który również skupia się na usługach AAM.

Sukces rozwijającej się branży AAM zależy od współpracy i wzajemnego połączenia, dlatego tak ważne są partnerstwa. Urban-Air Port skupia się na wszechstronności i oferuje inteligentne vertiporty zaprojektowane jako zrównoważone i niezależne energetycznie “najmniejsze na świecie lotniska”. Koncepcja Air-One może być dostosowana do różnych lokalizacji, zarówno miejskich, jak i wiejskich. Struktura może być zasilana energią słoneczną i wiatrową, a także wykorzystywać technologie inteligentnego zarządzania energią.

Wraz z rosnącym zainteresowaniem taksówkami powietrznymi i rozwijającą się infrastrukturą vertiportową, przyszłość mobilności miejskiej może ulec znaczącym zmianom. Taksówki powietrzne mają potencjał, aby przyspieszyć podróże w mieście, zredukować zatłoczenie dróg i zmniejszyć emisję gazów cieplarnianych.

Wraz z rozwojem technologii eVTOL i odpowiednią infrastrukturą, sektor taksówek powietrznych oraz bezzalogowego transportu powietrznego CARGO może stać się rzeczywistością w niedalekiej przyszłości. Partnerstwa między firmami deweloperskimi, producentami eVTOL i operatorami usług AAM są kluczowe dla sukcesu tej branży. Infrastruktura musi być rozwinięta w odpowiednich lokalizacjach, aby umożliwić bezpieczne i efektywne operacje taksówek powietrznych.

Wprowadzenie taksówek powietrznych i dronow dostawczych może przynieść wiele korzyści, ale wiąże się również z wyzwaniami, takimi jak regulacje prawne, bezpieczeństwo i integracja z istniejącymi systemami transportowymi. Jednak postępy w tych obszarach oraz współpraca między różnymi podmiotami przyczyniają się do przyspieszenia rozwoju taksówek powietrznych jako alternatywnej formy transportu.

Wprowadzenie innowacji może otworzyć nowe możliwości podróżowania, przyspieszyć przemieszczanie się w miastach i zmienić sposób, w jaki postrzegamy transport powietrzny wraz z dostarczaniem paczek. Oczywiście, przed pełnym wdrożeniem tych usług istnieje wiele czynników do uwzględnienia i przeszkód do pokonania, ale rozwijająca się infrastruktura i współpraca między kluczowymi graczami są krokiem w dobrym kierunku w kierunku przyszłości mobilności powietrznej.

To podsumowanie ukierunkowane na przyszłość i zmianę w dziedzinie eVTOL, UAV, UAS-CARGO. Wskazuje, że infrastruktura oraz współpraca między kluczowymi graczami stanowią krok w dobrym kierunku.

Tytuł artykułu nawiązuje do dosłownego podnoszenia lotów, co odzwierciedla rozwój nowych rozwiązań transportowych w przestrzeni powietrznej. Odnosi się również do wagi vertiportów jako kluczowego elementu przyszłego ekosystemu dronow.

Całość nadaje artykułowi pewnego rodzaju dynamiczności i optymizmu, sugerując, że mobilność powietrzna jest na dobrym kursie ku przyszłości.

źródło autoevolution.com

4.7/5 - (21 votes)