Bądź na bieżąco z najnowszymi trendami w branży dronów dzięki DroneNews.pl | Kontakt: info@dronenews.pl

Vertiporty: Jak Symulacja AirOne Zmienia Krajobraz Mobilności Miejskiej

 

Współpraca pomiędzy Urban-Air Port (UAP) a firmą Micro Nav zapowiada nową erę w rozwoju infrastruktury lotnictwa miejskiego. Partnerstwo ma na celu stworzenie zaawansowanej symulacji Vertiportu, która nie tylko ilustruje ruchy naziemne elektrycznych samolotów pionowego startu i lądowania (eVTOL) w Vertiporcie AirOne, ale także demonstruje, jak ta infrastruktura może być skutecznie zintegrowana z istniejącymi operacjami lotniczymi.

 

 

Symulacja, rozwijana we współpracy z doświadczonym liderem w dziedzinie zarządzania ruchem lotniczym, Micro Nav, obejmuje kluczowe aspekty operacyjne, takie jak lądowanie, rolowanie po lądowisku, ładowanie, a także obsługę pasażerów. To innowacyjne podejście ma na celu nie tylko szkolenie operatorów i klientów, ale także przekonanie rządowych regulatorów i operatorów lotniskowych o skuteczności, bezpieczeństwie i efektywności AirOne.

Andrea Wu, CEO Urban-Air Port, podkreśla, że doświadczenie Micro Nav w obszarze lotnisk o dużej przepustowości oraz operacjach na nośnikach offshore stanowi bezcenne wsparcie dla realizacji ambitnych celów UAP. Wspólnie planują pokazać nie tylko operacyjną wydajność AirOne Vertiportu, ale także jego integrację z szerokim spektrum lotniskowych działań.

Ricky Sandu, przewodniczący wykonawczy UAP, zauważa, że symulacja jest kluczowym etapem strategii wdrożeniowej. Vertiport,  wymaga unikalnych rozwiązań, które wykraczają poza tradycyjne planowanie lotnicze. Dzięki partnerstwu z Micro Nav, UAP zamierza udowodnić, że ich technologia jest nie tylko rewolucyjna, ale także bezpieczna i zrównoważona.

W ramach symulacji planowane są testy różnych operacji naziemnych dla eVTOL, od lądowania na lądowisku po otwieranie drzwi hangaru i minimalne przesunięcia statków. Doświadczenia Micro Nav w symulacjach operacji na nośnikach offshore dla brytyjskiego Ministerstwa Obrony stanowią solidną podstawę dla precyzyjnego i skomplikowanego modelu, który pozwoli na szkolenie operatorów oraz efektywne demonstracje dla klientów i rządowych instytucji regulacyjnych.

Symulacja obejmie także procesy obsługi pasażerów, ładowania eVTOL i operacji związanych z konserwacją i naprawami. Planowane jest także skonfigurowanie kilku godzin działalności, w ramach których odbędzie się kilkanaście ruchów samolotów na godzinę, co stanowi bazę dla Vertiportu AirOne w kilku lokalizacjach w Kalifornii. Projekt ten ma na celu podkreślenie roli Vertiportu w ułatwianiu szybkiego połączenia z dynamicznie rozwijającymi się obszarami we współpracy z władzami lokalnymi, regionalnym FAA, partnerami ds. nieruchomości oraz OEM-ami i operatorami eVTOL UAP.

Cały proces symulacji zostanie dostosowany do rzeczywistego rozkładu lotów na jednym z międzynarodowych lotnisk w Stanach Zjednoczonych, co pozwoli pokazać, jak efektywnie i bezpiecznie AirOne może być zintegrowany z globalnym systemem lotniczym. Druga faza symulacji, rozwijana we współpracy z dodatkowymi partnerami, obejmie modelowanie sieci Vertioportów, co umożliwi jednoczesne testowanie i wdrażanie infrastruktury na wielu lokalizacjach, przyspieszając tym samym procesy regulacyjne oraz planowanie przestrzeni powietrznej i powierzchni na ziemi.

 

Oto kilka praktycznych zastosowań tej innowacyjnej technologii:

 

  1. Szkolenie Operatorów i Personelu Lotniskowego:
    • Symulacja umożliwia realistyczne szkolenie dla operatorów Vertiportu oraz personelu obsługującego ruch naziemny. Dzięki precyzyjnym symulacjom, personel może efektywnie nauczyć się obsługi różnych scenariuszy, co przyczynia się do zwiększenia bezpieczeństwa i efektywności operacyjnej.
  2. Demonstracje Dla Rządowych Regulatorów:
    • Działająca symulacja może być wykorzystywana do przekonywania rządowych regulatorów do akceptacji i zrozumienia zalet Vertioportu AirOne. Dzięki realistycznym scenariuszom, regulatorzy mogą lepiej ocenić, jak infrastruktura ta może być skutecznie zintegrowana z istniejącymi systemami lotniczymi.
  3. Integracja Z Istniejącymi Operacjami Lotniczymi:
    • Symulacja pozwala na dokładne zobrazowanie, w jaki sposób AirOne może być zintegrowany z operacjami lotniskowymi, zarówno na poziomie międzynarodowym, krajowym, jak i regionalnym. To istotne, aby uzyskać akceptację i współpracę z istniejącymi strukturami lotniczymi.
  4. Testowanie Skomplikowanych Scenariuszy Operacyjnych:
    • Dzięki symulacji można testować skomplikowane scenariusze operacyjne, takie jak szybkie lądowanie, ładowanie, i przemieszczanie się eVTOL na lądowisku. To pozwala na doskonalenie procedur obsługi naziemnej Vertiportu w warunkach, które mogą być trudne do odtworzenia w rzeczywistości.
  5. Przygotowanie Dla Dynamicznie Rozwijających Się Rynków:
    • Symulacja obejmuje modelowanie operacji na wielu lokalizacjach, co pozwala dostosować Vertiport do dynamicznie rozwijających się obszarów. To może być kluczowe w ułatwianiu szybkich połączeń z obszarami o szybko rosnącej populacji.
  6. Wsparcie W Procesie Planowania Przestrzeni Powietrznej:
    • Druga faza symulacji, obejmująca modelowanie sieci Vertiportów, może być wykorzystana do wspierania procesów planowania przestrzeni powietrznej. Skomplikowane modele mogą pomóc w identyfikowaniu potencjalnych problemów i optymalizacji struktury przestrzeni powietrznej.

W skrócie, stworzona symulacja nie tylko przyczynia się do doskonalenia operacji, ale także pełni kluczową rolę w przekonywaniu interesariuszy, szkoleniu personelu i integrowaniu nowoczesnej infrastruktury lotnictwa miejskiego z istniejącymi strukturami lotniczymi. To praktyczne narzędzie, które może przyspieszyć akceptację i wdrożenie tej innowacyjnej technologii na szeroką skalę.

W efekcie, współpraca pomiędzy Urban-Air Port a Micro Nav może okazać się kluczowym krokiem w kierunku zintegrowanej, efektywnej i zrównoważonej przyszłości lotnictwa miejskiego. Obydwie firmy, wykorzystując swoje unikalne doświadczenia i umiejętności, mają szansę ustanowić nowy standard dla infrastruktury obsługującej rozwijający się sektor elektrycznych samolotów pionowego startu i lądowania.

 

źródło: urbanairport.com,micronav.co.uk,pixabay.com